Ako ma google posunul vo výsledkoch vyhľadávania na prvú stranu zadarmo

Keď som začínal s webom petermolnar.sk, tak ma pomaly ani google nenašiel. Márne som hľadal svoj web vo výsledkoch vyhľadávania pre výraz „realitny makler kosice“, avšak vo výsledkoch som sa ani len nevedel nájsť.

Teraz je to už inak..

Je to už rok odkedy, čo som spustil web petermolnar.sk. A za ten rok sa na ňom udialo skutočne dosť. Predtým ako som sa pustil do jeho vytvorenia prešiel som si cez skvelý kurz od Web Academy Club, ktorý je určený pre webmasterov a pri jeho tvorbe mi dosť pomohol.

Návštevnosť z google vedie

Tak pre lepšiu predstavu ako sa to na mojom webe vyvíjalo za uplynulý rok. Medzi hlavné kanály, čo sa týka zdroja návštevnosti (za rok od spustenia webu) vedie u mňa jednoznačne google z organického vyhľadávania  a predstavuje až 46,7 % z celkovej návštevnosti.

Druhým významným zdrojom návštevnosti sú sociálne siete, kde podiel návštevnosti predstavuje takmer 40 %.

Ostatné zdroje sú v tomto prípade marginálne, a preto sa budem venovať najmä návštevnosti z google zdrojov, ktorá dosahuje najlepšie výsledky.

Prvá strana v google alebo ako si ma google našiel

Aj napriek tomu, že môj web google zaindexoval pomerne rýchlo, aj napriek tomu som bol vo výsledkoch vyhľadávania príliš ďaleko. Ako som už písal na začiatku niekedy som preklikával aj viac ako 10 strán vo výsledkoch vyhľadávania google, aby som našiel nejaký výsledok z webu, ale stalo sa, že som ho ani nenašiel.

Teraz pri jednoduchom výraze „realitny makler kosice“ som na prvej strane v google výsledkoch a o prvé miesto „súperím“ už prakticky len z jedným maklérom v Košiciach, nakoľko druhú pozíciu zastáva známy portál na vyhľadávanie zamestnania v profesii realitný maklér.

Myslím, si že po roku, je to slušný výsledok, avšak ešte si budem musieť, zrejme, chvíľku počkať na prvenstvo.

Každopádne, už tieto výsledky mi prinášajú nových zákazníkov, vyšší dosah mojich článkov, či záujemcov o reality a pod.

Výsledok vyhľadávania v google pre výraz: „realitny makler kosice“

Na google záujem stále rastie

Odkedy som spustil web tak prakticky google ho zobrazuje stále viac a viac vo výsledkoch vyhľadávaní.

Ako vidíte počas korony záujem o reality klesol, ale našťastie rýchlo opäť pokračoval.

1. strana vo výsledkoch google za rok je lepší výsledok ako som čakal

Keď som vytváral web vedel som, že okrem iného chcem, aby mi generoval aj zákazníkov.

Vedel som však aj to, že chcem, aby ma ľudia vedeli aj jednoducho nájsť. A tak som sa rozmýšľal, že čo by som zadal do vyhľadávača ja keby som hľadal realitného makléra.

A tak to prišlo: „realitny makler kosice“.

Samozrejeme, predtým som si preklikal aj plánovač kľúčových slov v službe Google Ads, ktorej za výraz „realitný makler“ musíte platiť nie malé peniaze, aby ste boli medzi prvými vo výsledkoch vyhľadávania.

„Najlepšie veci sú zadarmo.“

A už za takých 13 kliknutí zaplatíte 7,1 €.

Prognóza Google Ads pre kľúčové slovo: „realitny makler“

Po spustení webu som márne klikal na ďalšiu a ďalšiu stránku vo výsledkoch google a nič. Ani som sa nenašiel. Vedel som, že to musím zmeniť.

Tak som postupne pracoval na týchto kľúčových slovách: „realitny makler kosice“, ale aj iných ako napr.: „novostavby kosice“.

3.miesto na prvej strane vo výsledkoch google vyhľadávania

A dnes mám výsledok, že som na prvej strane vo výsledkoch vyhľadávania – 3. pozícia. Pred mojim výsledkom ako bolo spomenuté je ešte jeden realitný maklér a potom ponuka práce pre realitného makléra (čo v princípe nie je problém).

A to som ešte zďaleka neurobil všetko, čo by som chcel, takže verím, že dám v blízkej budúcnosti 1. miesto.

Avšak, ako všetko aj web potrebuje svoj čas, aby dozrel. Web je ako kvet, musíš ho „zalievať“, starať sa, aby rástol a nevyschol.

Novostavby v Košiciach stále pribúdajú, ako aj záujem so stránkou o nich

Zaujímavé výsledky dosahuje môj web aj pre iné kľúčové slová ako napr.: „novostavby kosice“, nakoľko je to cieľová oblasť pre mňa v rámci realít a aj tu moje výsledky pekne rastú.

Pozíciou vo výsledkoch vyhľadávania som predbehol v podstate už weby všetkých predajcov projektov v Košiciach.

A takto to vyzerá..

Prvá strana vo výsledkoch vyhľadávania pre výraz „novostavby kosice“

Po reklamách má prvé dve miesta portál novostavby.sk za ním je zoznamrealit.sk ako realitný portál. Po nich nasleduje bazos.sk.

Aj keď na tomto staršom screene je thurzovka.sk, čo je projekt novostavby v Košiciach, ktorý v čase keď som ešte tento článok len mal vo fáze konceptu bol vo výsledkoch vyhľadávania nad mojou stránkou, v skutočnosti už v čase publikovania tohto článku som predbehol aj tento web.

A ako sa mi to podarilo?

Nech už to znie ako klišé, ale najmä obsah je okrem iného to, čo mi pomáha, aby ma ľudia našli. A čo je na tom najlepšie? Je to v podstate zadarmo.

Chce to len čas a systematickú prácu, aby sa dostavili výsledky.

A kto ma našiel za ten rok?

Zákazníci, budúci zákazníci, novinári, či ľudia, ktorí jednoducho hľadajú informácie o realitách. 🙂

Verím, že som im pomohol zorientovať sa v problematike, ktorú práve riešili.

Realitný maklér a expert na reality, realitný bloger.
V realitách sa pohybujem už vyše 11 rokov, pričom využívam všetky nadobudnuté skúsenosti z oblasti správy bytových domov, marketingu, či práva.
Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.