Ako robiť reklamu na facebooku až 3 x efektívnejšie?

Pred nejakým časom som spustil funkcionalitu online odhad zdarma. Pre jej správne naštartovanie som sa rozhodol, že najlepším spôsobom ako sa o nej ľudia dozvedia bude reklama. Vedeli ste, že reklama na facebooku sa dá robiť až 3 x efektívnejšie, keď ju vopred otestujete?

A preto som vytvoril testovaciu sadu reklám na facebooku, z ktorých som sa rozhodol vybrať v konečnom dôsledku najlepšiu.

Výsledky ma skutočne prekvapili..

Text reklamy, o ktorom som si myslel, že je najlepší dopadol najhoršie a opačne. 🙂

Aj to je jeden z dôvodov prečo sa oplatí reklamu testovať. Ten ďalší je ten, že sa skutočne reklama dá robiť aj 3 x efektívnejšie, a teda lacnejšie.

Na testovanie boli použité 3 rôzne texty

Text č. 1:

  • Nepredávajte svoju nehnuteľnosť pod cenu. Využite bezplatný online odhad ceny zdarma.

Text č. 2:

  • Neurobte základnú chybu pri predaji svojej nehnuteľnosti a stanovte jej cenu správne. Požiadajte o bezplatný online odhad zdarma.

Text č. 3:

  • Uvažujete nad predajom nehnuteľnosti? Chcete mať istotu, že ste sa pri stanovení ceny nesekli? Získajte online odhad zdarma.

A testovali sa zároveň aj 3 rôzne obrázky

Aké bolo použité cieľové publikum?

Na cielenie reklamy bolo použité publikum o veľkosti 27 000 užívateľov.

Okruh užívateľov bol vytvorený na tzv. „studené“ kontakty, ktoré tvorili užívatelia 1 % podobných kontaktov z tzv. „predhriatych“ kontaktov, t.j. návštevníkov webu za posledných 180 dní s vylúčením návštevníkov webu za posledných 180 dní.

Celkovo bolo spustených 9 reklám

Po príprave 3 rôznych textov a 3 rôznych obrázkov som ich vzájomne skombinoval a celkovo bolo teda spustených 9 reklám.

Tieto boli spustené v rovnakom čase a s rovnakým rozpočtom a bežali 24 hodín.

Ako dopadli? Ktorá reklama skončila najlepšie, ktorá najhoršie?

Po 24 hodinách som mal merateľné výsledky. Takto dopadli vybrané reklamy.

Cena za klik na odkaz (CPC) sa pohybovala pri testovaných reklamách v rozsahu od 0,10 € – 0,31 €.

Najväčší počet kliknutí, neznamená najlepšia reklama

Najlepšie výsledky, čo sa týka počtu kliknutí (CPC) dosiahla Varianta č. 3, avšak v tomto prípade dosiahla najmenej konverzií, v mojom prípade leadov (kontaktov).

Z tohto pohľadu ju teda nemôžem hodnotiť ako najúspešnejšiu.

Varianta č. 3

Najmenej kliknutí kvôli zlému textu

Najmenej kliknutí dosiahla Varianta č. 2. V tejto verzii bol oproti Variante č. 3 zmenený len text.

O tomto texte som si myslel, že bude najlepší a paradoxne v kombinácii s týmto (rovnakým) obrázkom, ktorý dosiahol najväčší počet kliknutí s iným textom, dosiahol v tomto prípade najmenší počet kliknutí.

Subjektívny názor v tomto prípade môže byť úplne odlišný od toho, čo v skutočnosti funguje.

Aj to je ďalší z dôvodov, prečo sa oplatí testovať reklamu vopred.

Varianta č. 2

Z porovnania textov vidíme, že:

Nepredávajte svoju nehnuteľnosť pod cenu. Využite bezplatný online odhad ceny zdarma. (Text č. 1)

a

Neurobte základnú chybu pri predaji svojej nehnuteľnosť a stanovte jej cenu správe. Požiadajte o bezplatný online odhad zdarma. (Text č. 2)

Text č. 1 dosiahol až 3 x viac kliknutí ako Text č. 2. To znamená, že dosiahol až 3 x väčší počet návštevníkov na vstupnú stránku pri rovnakom rozpočte.

Porovnaním týchto dvoch reklám môžeme jednoznačne vidieť aký veľký rozdiel môže byť len v rozdielne použitom texte pri reklame.

Pokiaľ reklama (Varianta č. 3) dosahuje najväčší počet kliknutí, reklama (Varianta č. 2) s rovnakým obrázkom a iným textom dosahuje najnižší počet kliknutí.

Výsledok: Najlepšia konverzia

Ako najlepšiu reklamu môžem hodnotiť Variant č. 6, ktorá bola spustená s použitým Textom č. 1.

Varianta č. 6

Aj napriek tomu, že táto reklama dosiahla len druhý najväčší počet klikov, dosiahla však najlepšiu konverziu.

Len zmenou obrázku sa v tomto prípade dosiahol najvyšší počet konverzií. Zrejme tým, že už tam návštevník videl niečo konkrétne, resp. „hmatateľné“, čo môže jednoducho získať.

Po podrobnej analýze výsledkom, som sa rozhodol, že túto reklamu budem naďalej používať v najbližšom čase a o jej výsledkoch budem písať nabudúce.

Ak budete nabudúce chcieť spustiť reklamu odporúčam ju predtým otestovať. Výška úspory závisí od celkového rozpočtu, čím vyšší rozpočet, tým možná vyššia úspora, resp. efektivita.

Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.